tirsdag den 26. februar 2008

Employer branding - eller ej?

Der tales rigtig meget om employer branding. Derfor kan det undre, at netop der hvor man er næsten er tættest på potentielle nye medarbejdere, der har virksomhederne glemt alt om employer branding.
Det er i hvert tilfælde hvad Claus Sølvsteen påstår i mandagens klumme: Stillings-annoncer er bare så dødkedelige i Computerworld.

Og jeg er tilbøjelig til at give ham ret.
Burde netop stillingsannoncen ikke være et af de første steder, virksomheden kiggede i deres overvejelser i forhold til positionering overfor alle de andre.
Det er i forbindelse med læsning at stillingsannoncen det seriøst overvejes, om det er et sted jeg kunne tænke mig at arbejde.
Set ud fra et employer branding perspektiv har virksomheden mig her i sin hule hånd.

Har du et eksempel på en jobannonce, der virkelige rykkede ved dig, og fik dig til at tænke: "Der vil jeg sgu gerne arbejde"?

Ingen kommentarer: