torsdag den 31. januar 2008

Diskvalificerer gruppeeksamen dig til drømmejobbet?

Diskvalificerer gruppeeksamen dig i forhold til andre, når du søger job?

Det mener Lone Ingemann der i Jobm@gasinets Blog bl.a. skriver:

"Hvis jeg var arbejdsgiver, ville jeg ikke ansætte en person, bare fordi vedkommende har et pænt eksamensbevis, hvis det fortrinsvis består af gruppeeksaminer."
Lone Ingemann fortsætter desuden:
"Jeg synes, det lyder, som om det er for nemt at smykke sig med lånte fjer i stedet for at dokumentere sine egne fagkundskaber. Er det mig, der er for gammeldags, eller har jeg ikke forstået, hvad debatten går ud på?"

Personligt har jeg ikke oplevet, at blive valgt fra fordi jeg har et eksamensbevis med gruppeeksamener på. Men jeg ved selvfølgelig heller ikke, hvad den rekrutteringsansvarlige har tænkt, når han har set mit eksamensbevis.
Men hvor tit er det så egentlig også sket? Ikke ofte. Det er mere undtagelsen end reglen, at en evt. kommende arbejdsgiver har villet se eksamensbeviset.

Er der nogen, der har oplevet at gruppeeksamen har været diskvalificerende i jeres jobsøgning - eller måske ligefrem det modsatte?
Ser du som rekrutteringsansvarlig ned på gode karakterer opnået ved gruppeeksamener?

Ingen kommentarer: